Monday, April 16, 2012

MY NESTLE INCREDIBLE STORY



Nestle dan PCB macam isi dengan kuku. memang tak boleh berpisah. Sejak dari kecil lagi, PCB sudah kenal dengan banyak barangan daripada Nestle. memang semua produk Nestle adalah tip top dan tidak menghampakan. sebab tuh Nestle dapat bertahan lama sehingga kini. Sebut sahaja barangan Nestle siapa yang tak kenal Milo, Maggi, Nestum, Nestle Bliss dan banyak lagi. semuanya dekat di hati kita.




Apa yang lebih membanggakan, Nestle kini akan menyambut ulang tahun ke 100 pada 18 Mac ini. Tahniah buat Nestle kerana berjaya sampai tahap ini.


Kali ini, PCB ingin berkongsi cerita dengan rakan-rakan semua tentang kenangan PCB bersama Nestle. PCB meminati beberapa produk daripada Nestle dan PCB yakin anda semua juga menggemarinya.


Pertama ialah Nestle Bliss. Minuman yogurt rendah lemak yang sangat baik untuk perut. PCB ni jenis kuat makan, sebut saja makanan apa pasti PCB akan cuba. kadang-kadang PCB terfikir, PCB perlu memberi reward kepada perut PCB yang sentiasa bekerja menghadam makanan yang PCB makan. Jadi, PCB pilih Nestle Bliss Low Fat Yogurt Drink!! pelbagai perisa yang menarik seperti guava, strawberry, mango, orange dan banyak lagi! apa yang penting, kaya dengan inulin dan kultur hidup. membantu sistem penghadaman menjadi lebih baik!!


pelbagai perisa dan sangat sedap. cuba try hari ini!! lihat PCB minum, penuh khusyuk.sedap!!


belum reda dengan keenakan Nestle Bliss, kita beralih pula kepada makanan yang menjadi favorite PCB sebagai snek dan memberi tenaga. Pasti ramai yang tahu jika baca trademark ni,


"Have a Break, Have a Kit Kat" 
atau 
" berehat sebentar bersama Kit Kat"


Dengan coklat daripada resepi antarabangsa, Kit Kat tampil dengan wafer yang sangat sedap dan menyelerakan. Pasti semua orang tidak akan menolak pelawaan jika diberi Kit Kat. 


ini Kit Kat yang PCB beli dalam paket. lagi murah lagi jimat. paling penting sangat sedap!


Sebut pasal orang bujang, pasti mee segera dengan kehidupan mereka tidak dapat dipisahkan, begitu juga dengan PCB. Sehubungan itu, Nestle memenuhi kehendak kita semua dengan memperkenalkan mee segera yang berjenama tinggi iaitu Maggi. Merupakan antara jenama yang paling diminati ramai.


Pelbagai perisa yang disediakan seperti ayam, asam laksa, kari dan yang paling PCB minat ialah MAGGI TOM YAM. sedap sangat seolah-olah seperti tomyam thai yang sebenar. Sangat mudah , cuma tuang dalam air panas dan masak sehingga 2 minit dan siap untuk dihidangkan.


MAGGI TOMYAM.. my favorite forever =).


Nestle sangat melengkapi hidup PCB!! Anda semua patut mencuba produk Nestle kerana tidak pernah menghampakan. dan yang paling penting adalah HALAL!! jadi, tidak perlu bimbang terutamanya kepada pengguna Muslim.


oh ye, sebagai syarat, PCB perlu letakkan screenshot Nestle Incredible Story PCB tulis.


jangan copy paste ye.. Tuhan marah.. keberkatan tu penting =).


sempena 100 tahun Nestle, Nestle ada menyediakan hadiah sehingga RM 100,000. anda hanya perlu untuk tweet @ bagi gambar @ buat video @ cerita pengalaman. banyak pilihan kan. Jadi, kalau berminat untuk buat macam saya, boleh klik link ini http://www.nestle.com.my/Nestle100Years/Intro.aspx .


untuk yang ada akaun Nuffnang pulak, boleh refer sini, http://www.nuffnang.com.my/blog/2012/04/12/my-nestle-incredible-story/ .


36 comments :

amier_fekhry said...

good luck..... nanti lau dpt hadiah leh blnja fik. hihihi

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

gudluck yee PCB...mne tau ade xtra bole share yee...

JIJI YU said...

aku da agak dah citer ko msti syahdu..ahahha

Muhammad said...

Pergh Maggi Tomyam tu kalau letak telur lagi sedap

..cik gugu.. said...

gudlak pacik .. lau menang bole la banje kit kat :D

NAL said...

all the best..

whitecappuccino said...

gud luck yer! memang kebanyakan barangan Nestle kegemaran kami..Yogurt drink Bliss memang tip top!

aiz-DIN said...

Wah! makin menjadi PCB kita nie.. kalu menang blanja lah... hehee... :)

Ezad Skytech said...

> wahh...kit kat...nestle bliss...

all the best ok...(^^,)

FasiHaH SupiaN said...

huhu baru beli bliss masa promo kot......murah!! 3botol besar tu RM12, siap dapat gift lagi tu...untung tak untung?hehe

Dr Hafiz said...

All the best to PCB!!

Mak Lagenda said...

Minum nestle yogurt tu smbil terpejam2 mata tu ye wan..hehehe

gud luck wan!!

Ziera Salim said...

Good luck! Saya pn peminat tegar Nestle!

Ziera Salim said...

Good luck :D

[PCL] said...

all the best, semoga anda berjaya PCB....jd model produk iklan pon ok gak nih..!!

Cik FaRiZaM said...

sy suka perisa jambu nestle !!!!!

Nisa said...

Saya tak percaya pada luck, but sekiranya Allah SWT memberikan rezqi buat mu, inshaAllah :]

Cik FaRiZaM said...

kit kat tu pon kegemaran sy, maggi pon...hahahaha~


anyway, gambar air yg sy letak tu adalah dr google. air gula yg sy minum tu, sy tk mik pon...sbb manis..:D

Rozuan Ismail said...

@amier_fekhry TQ fik. InsyaAllah

Rozuan Ismail said...

@Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) TQ fauzi =)

Rozuan Ismail said...

@JIJI YU celah mananya yang syahdu tu abg jiji?haha

Rozuan Ismail said...

@..cik gugu.. TQ cik gugu

Rozuan Ismail said...

@NAL TQ NAL

Rozuan Ismail said...

@whitecappuccino TQ WC. memang Neslte tidak menghampakan

Rozuan Ismail said...

@Ezad Skytech TQ Ezad!!

Rozuan Ismail said...

@Dr Hafiz TQ Dr.

Rozuan Ismail said...

@Mak Lagenda terover plak feeling.hoho

Rozuan Ismail said...

@Ziera Salim TQ ziera

Rozuan Ismail said...

@[PCL] TQ PCL

Rozuan Ismail said...

@Nisa InsyaAllah

Syira Qahira said...

salam..

rasa nak mencuba juga ni...

Jai Montana said...

pergh,,,tengok gambaq kit kat besaq2 rasa lapaq lak dah..heheh

EDtv said...

Semoga berjaya. Nak tanya, siapa yg amek gambar PCB? Hehehe..

Rozuan Ismail said...

@Jai Montana jom p beli kit kat =)

Rozuan Ismail said...

@EDtv haha.amek gmbr sendiri.hehe

ATIQAH said...

tengok kit kat tu rasa lapar la pulak -..-